Založ si blog

Moja i tvoja cesta

Priatelia, práve som ukončil liečenie, na ktorom sa mi podarilo dokončiť moju auto reflexiu „Cesta od prameňa k smrti“. Opisujem v nej  svoju 26645 dňovú cestu životom. Na jej konci zisťujem, ako „dlho som bol pod vplyvom nesprávnej filozofie, ktorá deformovala moje poznanie tak, aby som sa tešil z toho, že niekto babre so mnou a nie ja sním“! V diele nájde každý mnoho mne podobných životných križovatiek, na ktorých sa môže zamyslieť, ako svoj  život žil, a ako ho chce dožiť? Nájde veľa odpovedí na posúdeniu svojho konania s verdiktom: múdre, alebo hlúpe. Ale aj vieru pre ďalší správny životný krok, ktorý sa bude páčiť „BOHU“, alebo len bohu. A kto to vlastne ten boh, v tej populácii  vesmíru, je…

Dielom chcem pomôcť mladej generácii stať sa bohom skôr ako spozná, že koná nesprávne. Ale osloviť chcem aj tú staršiu, moju, aby sa ešte stihla zamyslieť, prečo to svoje potomstvo vychovala, a vychováva, nesprávne. Ja som to pochopil až pri svojom životnom míľniku 26645.

Všetko v diele uvedené, je moje. Obsahuje v kocke to čo som žil a prežil. Možno niekto príde na to, že niečo som len prevzal a skopíroval. Bude dokazovať, že ide o plagiát. Nebudem sa brániť. Dokonca mu dám za pravdu. Lebo môj život nevznikol náhodou. Vznikol podľa systému, ktorým sa riadi vesmír, naša galaxia, naša slnečná sústava, planéta Zem. Či náhodou, alebo akým systémom došlo k tomu, že moja DNA, a s ňou súvisiace myslenie je plagiátom, posúdiť neviem. A ani nechcem. Už nemám na to čas!

Dielo malo byť bodkou za mojou tvorbou, ale nebude. V priebehu písania som zdolal nový vrchol. Uvidel nový horizont poznania. Spoznal nový rozsah mnou vykonaných hlúpostí, z dôvodu mojej nevedomosti. Uvidel prekážky, ktoré stoja v ceste môjho ďalšieho plagiátorstva. Pochopil som, že i keď mám cez sedemdesiat, za celý ten život som nedokázal vytvoriť nič prevratné, čo by som mohol označiť za niečo tak úžasné, ako je internet. Dokonca ani len to nie, kto tie úžasné systémy a nápady má právo používať, a ďalej zneužívať. Nechcem byť jeden z tej úžasnej, neustále rastúcej sedem a pol miliardovej populácie, ktorý právo na to má. Chcem byť ten, kto si to zaslúži. Aj toto poznanie je plagiát. Ukradol som ho Mnislavovi Zelenému. Ale ani uňho to nebude celkom vlastné. V duchovnom dedičstve Zeme určite nájdeme iných, ktorí na túto skutočnosť v dostatočnom predstihu upozornili. Nemali internet, ale pochopili, že múdrosť nemožno zveriť hoci komu. Preto k múdrym knihám nemal prístup kde kto. Vedeli to i indiáni. Preto im šaman od mlada odovzdával múdrosť, ktorá prikazovala: „Nedovoľ aby Ťa bohovia opustili! Potom už príde len zlo!“.

Na istej križovatke som si na chvíľku dovolil. Ale mal som šťastie. Prajem ho aj Tebe. Možno práve tu ho nájdeš. Nájdeš odkaz ako skorigovať tvoj kompas tak, aby ukazoval správne na sever. Ja som ho našiel, a včas. Práve vďaka tomu som neobjavil Ameriku. Objavil som poznanie, že jedným dielom nemôžem úplne presne povedať všetko to, „čo povedať som chcel“. Je potrebné k nemu pridať ďalší. Ale ako, keď už „nemám čas“? Keď už mám odísť do večnosti. A tu som otvoril ďalšie dvere na horizonte môjho poznania s odkazom:

„Never ľuďom, ktorí tvrdia, že nemajú čas. Tí sa zaoberajú iba hlúposťami. Človek, ktorý koná rozumne, ktorý tvorí skutočne niečo užitočné, je tým tak zaneprázdnený, že nemá čas rozmýšľať o tom, že nemá čas. Naopak, má vždy čas dozvedieť sa niečo nové. Má čas prijať múdrosti, ktoré ho zbavia hlúpostí, ktorých je zdrojom!“

A tak som sa rozhodol. Napíšem druhý diel! Pokračovanie neprejdenej cesty s označením „Múdrosť, hlúposť a demokraciu“. Je možné, že Boh mi nedovolí dokončiť ho. Ale čo bráni tebe, aby si mi pomohol, a dokončil ho ty. Čas ťa na to upozorní, ak náhodou by som ti nestihol poslať SMS. Do mňa rodičia zaznamenali ich odkaz, niečo ako SMS:

„Život si dostal bez Tvojho súhlasu, vďaka Bohu. Vďaka Bohu, bez tvojho súhlasu, príde i Tvoje rozlúčenie.“

To beriem, ale iba v prípade, že sa ráno zobudím mŕtvy. O tom som už tu napísal. Preto o tom všetkom dnes iba v kocke.

 

Peter Jahn, Bojnice,

12. septembra 2023

Moja cesta – 28

13.04.2024

Dodatok k ukončeniu blogu a diela Moju rozprávku, moje „PUTOVANIE od prameňa k smrti“, rozdelenú na 28 častí, som začal zverejňovať ako blog vo viere, že nájdem niekoho, kto vydá jeho ucelenú časť knižne. Nenašiel sa. Vlastne áno. Našiel sa distribútor, ktorý bol ochotný sprostredkovať záujemcom predaj zverejneného diela. Vašou odmenou za to, že ste sa [...]

Moja cesta – 27

04.04.2024

Život je ale komplikovaný. Nič v ňom netrvá večne. Aj radosť z testamentu v okamžiku, keď obal zahodíš a spoznáš jeho obsah. Ten priateľom veľkú radosť neprinesie. Preto mi je ťažko hovoriť s nimi na túto tému. S tebou to bude zrejme ľahšie. Hlavne vtedy, ak ťa zaujal život včiel. Žiadna včela neurobí niečo, čo by mohlo včelej rodine uškodiť. Dokonca aj [...]

Moja cesta – 26

29.03.2024

Už je čas „Pravde žil som, krivdu bil som…“ má Samo Chalupka vtesané na svojom náhrobku v Hornej Lehote. Moja životná cesta prechádza i touto obcou. Míľnik s označením 1977 je tu pevne osadený. Občas sa k nemu vraciam. Stojí presne poniže evanjelickej fary, kde Samo Chalupka pôsobil. Kúsok vpravo je jeho pamätník s veršom z „Branka“. Je zhodný s epitafom [...]

Zbraň, pištoľ, náboj, vražda, výstrel

Počas vyučovania na spolužiakov a učiteľa vytiahol atrapu pištole, voči 17-ročnému mladíkovi zakročila polícia

10.05.2024 16:18

Policajti v Trnave predpoludním zasahovali proti 17-ročnému študentovi jednej zo stredných škôl.

Branislav Zurian, Matúš Šutaj Eštok,

V Česku je na sankčnom zozname, ušiel na Slovensko. PS žiada vnútro konať v prípade proruského špióna

10.05.2024 14:49

Minister vnútra Matúš Šutaj Eštok vraj žiadne ohrozenie nevidí a konať nebude.

bytča

Pri Bytči vylovili mŕtvolu muža, údajne mal spútané ruky

10.05.2024 14:32

Obhliadajúca lekárka predbežne nevylúčila cudzie zavinenie.

Rusko Petrohrad nehoda autobus pád

V Petrohrade sa zrútil z mosta autobus do rieky, cestovalo v ňom asi 20 ľudí, hlásia mŕtvych

10.05.2024 14:31

Ruské agentúry uvádzajú, že záchranná operácia na mieste sa už skončila, pričom vodiča zadržali.

jahn

...o rodine, zdvorilosti, spoločenskej etikete, osobnom rozvoji a reflexnej komunikácii.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 48
Celková čítanosť: 73085x
Priemerná čítanosť článkov: 1523x

Autor blogu

Kategórie