Založ si blog

Keď zomrel Ježiško

Vlani, počas omše vo veľkonočnom období, po zvestovaní, že Ježiško zomrel, ozval sa srdcervúci plač. Trojročný chlapček, s úprimnosťou vlastnou jeho veku, rodičom zdôvodnil obavu a hrôzu z kňazovho zvestovania.

„A kto mi bude teraz nosiť darčeky?“

Áno, darčeky, zvykli sme si na ne. Sú rôzne. Majú rôznu formu, hodnotu i poslanie. Práve tá hodnota je veľavravná. Aj v srdci trojročného chlapčeka. Tam sa ona ešte iba formuje. Jej hlavným nositeľom je Ježiško. Pokojne ním môže byť aj Konni. Nepoznáte ho? Nevadí. Ešte žije. Pred Vianocami nás požiadal, aby sme mu dali k Vianociam darček.

Vianoce sú obdobím, kedy zmäkneme. Ak peňaženka nestačí, tak aspoň niečo sľúbime. Mnohokrát i nemožné. Prajeme všetko najlepšie, dobré zdravie, veľa priateľov, nech sa Ti splní všetko čo chceš. Nech Ťa nešťastie obchádza. Prajeme Ti pokoj v rodine a bohatého Ježiška. Je to jednoduché, nič to nestojí, za nič nezodpovedáme. Podľa potreby môžeme prianí nakopírovať ľubovoľné množstvo, aj s úpravami, kedykoľvek chceme, pre kohokoľvek. Na rozposlanie stačí chvíľka času, mobil a internet.

Tieto Vianoce boli výnimočné. Priateľ Konni ma požiadal o konkrétny darček. Konkrétnu aktivitu. Banálnu službu.

„Zober semiačka z lipy, čo rastie pri Tvojom dome, a zasaď ich do kvetináča. Keď vyrastú, zasaď jeden stromček na mojom hrobe.“

Konni mal túžbu sadiť lipy po celej Európe. Pri každej návšteve o nej hovoril. Už nechodí na návštevy. Nemôže. Preto jeho dlhoročná túžba zaznela pred Vianocami silnejšie ako chlapčekov plač.

Keď plakal chlapček zomieral Ježiško. Sním aj nádej rodiacej sa reality chlapčekovej budúcnosti. Netušil, že my najbližší mu ju pochovávame. Preto vianočná výzva Konniho zaznela ako zvon. Prišla v čase čakania na príchod spasiteľa. V čase želaní radosti, šťastia, bohatstva a plnenia všetkých túžob. Aj bohatého Ježiška, ktorý by sa ešte len mal narodiť. Ako Konniho túžba po porozumení a priateľstve zo semiačka lipy v stromčeku, ktorý vyrastie do nami pripravenej budúcnosti.

Dnes ale plačem ja. Vôkol mňa zomiera všetko, v čo sme spolu s Konnim verili. Nie kvôli Putinovi, Bidenovi či Zelenskému. Všetko vôkol zomiera kvôli mne. Šíril som lásku, pokoj, skromnosť, porozumenie a mier. Šíril som to skromne, ticho, hmlisto a bezfarebne. Nestihol som si všímať tých, čo to všetko šírili oveľa hlasnejšie. Čo chcú moje dobro, moje blaho, čo likvidujú všetko, čo im stojí v ceste. Ak viete lepšie kričať, a máte podobné túžby ako ja a Konni, pomôžte nám, pridajte sa!.

Peter Jahn

Moja cesta – 28

13.04.2024

Dodatok k ukončeniu blogu a diela Moju rozprávku, moje „PUTOVANIE od prameňa k smrti“, rozdelenú na 28 častí, som začal zverejňovať ako blog vo viere, že nájdem niekoho, kto vydá jeho ucelenú časť knižne. Nenašiel sa. Vlastne áno. Našiel sa distribútor, ktorý bol ochotný sprostredkovať záujemcom predaj zverejneného diela. Vašou odmenou za to, že ste sa [...]

Moja cesta – 27

04.04.2024

Život je ale komplikovaný. Nič v ňom netrvá večne. Aj radosť z testamentu v okamžiku, keď obal zahodíš a spoznáš jeho obsah. Ten priateľom veľkú radosť neprinesie. Preto mi je ťažko hovoriť s nimi na túto tému. S tebou to bude zrejme ľahšie. Hlavne vtedy, ak ťa zaujal život včiel. Žiadna včela neurobí niečo, čo by mohlo včelej rodine uškodiť. Dokonca aj [...]

Moja cesta – 26

29.03.2024

Už je čas „Pravde žil som, krivdu bil som…“ má Samo Chalupka vtesané na svojom náhrobku v Hornej Lehote. Moja životná cesta prechádza i touto obcou. Míľnik s označením 1977 je tu pevne osadený. Občas sa k nemu vraciam. Stojí presne poniže evanjelickej fary, kde Samo Chalupka pôsobil. Kúsok vpravo je jeho pamätník s veršom z „Branka“. Je zhodný s epitafom [...]

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

jahn

...o rodine, zdvorilosti, spoločenskej etikete, osobnom rozvoji a reflexnej komunikácii.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 48
Celková čítanosť: 71925x
Priemerná čítanosť článkov: 1498x

Autor blogu

Kategórie