Založ si blog

Ľutujem Ťa Špirko

Je to kruté a máte moje sympatie, ale neverím, že sa toho veľa zmení. K svojmu rozhodnutiu ste dospeli na základe uvážlivého konania. Zvážili ste dôsledky týkajúce sa rodiny, zdravia, práce, bezpečnosti, ekonomického dopadu, pohodlia i Vašej budúcnosti. Ste vzdelaný. Máte mnoho informácií, ktoré by sa dali využiť a zužitkovať aj iným spôsobom. Ste človek, ktorý dohliada nad spravodlivosťou a všade vôkol vidí a cíti nespravodlivosť. Napriek tomu ste sa rozhodli ísť ako don Chichot (Don Quijote de la Mancha) na výpravu proti davu. Proti tomu davu, ktorý dnes opäť štrngá kľúčmi v nádeji, že sa niečo zmení. Vy ste obetovali všetko. Mnohí sa pýtajú prečo? Nechápu to. Nechápu a ani nepochopia. Ani nemôžu. Veď od roku 1945 vidia okolo seba len potláčanie zdvorilosti, pravdy a zneužívania dobra. Zneužívania prírodných zdrojov. Zneužívania vytvoreného hmotného i duchovného dedičstva v prospech uspokojenie osobných potrieb hŕstky jedincov, ktorí nemajú problém s potláčaním pravdy, obhajovaním svojej nezodpovednosti a krutosti. Bez výčitiek svedomia porušujú zaužívané pravidlá, prijaté zákony. Vysmievajú sa spravodlivosti i prejavom slušnosti…

Ja viem prečo ste to urobili. Vy máte česť, svedomie a veľkú dávku slušnosti. Vo Vás je viera, ktorá nie je ohraničená dňom narodenia a smrti. Ani výškou konta na bankových účtoch. Vo Vašom vnútri horí niečo podobné ako vo mne. Uvedomujete si, že Zem nepatrí len mne. Že „Zem je len kozmickým telesom v priestore. Loďou, ktorá má obmedzené množstvo potravín, pohonných hmôt, vody, vzduchu a priestoru, na ktoré majú rovnaké právo všetci jej živí pasažieri!“ Vo Vás je túžba naplniť poslanie Vám dané. Poslanie, v ktorom dominuje spravodlivosť, česť a obeta“.

Som s Vami. Ale koľko je takých ľudí v tom štrngajúcom dave. Koľkí sú ochotní pridať sa k Vám, ku mne, k tým, čo vo svojom vnútri cítia to isté. Oni chcú predčasné voľby. Chcú ale neuvedomujú si, že celý systém je chorý. Že má rakovinu. Že z pokazených potravín sa nedá uvariť dobré jedlo. Že i oni sú jeho súčasťou. Že zmenu musia začať sami od seba. Že chcenie nestačí. Že sa musia naučiť rozlišovať čo je dobré, čo zlé. Že si musia vstúpiť do svojho svedomia. Musia v ňom oddeliť plevel a špinu od dobra. Musia sami nájsť spôsob ako sa toho nahromadeného biľagu zbaviť. Ak chcú, aby ich niekto viedol, musia si zvoliť človeka múdreho, poctivého, pracovitého. Odborníka v danej oblasti s dlhodobými skúsenosťami a preukázateľnou praxou. Nie straníckeho nominanta alebo človeka výrečného, ktorý svoj talent objavil krátko pred voľbami!

Ľutujem Vás, pán Špirko. Pustiil ste sa na výpravu, od ktorej Vás nebudem odhovárať. Som s Vami. A to nielen týmto formálnym príspevkom. Tak ako Vy dnes som pred štrngajúce davy predstúpil niekoľkokrát. Nevnucujem sa, ale som pripravený byť Váš Sancho Panza. Ja tiež verím, že nebudem jediný. Ináč by to všetko nemalo žiadny zmysel…

Váš Peter Jahn

Moja cesta – 25

21.03.2024

Cesta k hranici „To čo chcel už tu povedal som…“ No nepovedal som nič nové. Všetko to predo mnou už povedali iní. Povedali to inými slovami. A určite lepšie, a dokonalejšie, ako Ja. A v tom to je. Uvedomiť si, že to, čo chcem urobiť, a dať svetu, nemá pôvod vo mne. Uvedomiť si, že objavovaním objaveného môžem mnoho dokonalého a objaveného len pokaziť [...]

Moja cesta – 24

16.03.2024

Piate putovanie Návrat do večnosti Bilancovanie Je tu začiatok poslednej časti mojej rozprávky. Začal som ju písať ako obyčajný človek. Možno aj ty si ju začal čítať s týmto pocitom. Tieto riadky už majú inú príchuť. Nie sú obyčajné. Sú poznačené láskou k múdrosti. Filozofiou jedného cestovateľa Zeme, ktorý svoje lokálne myslenie zaostril globálne do [...]

Moja cesta – 23

09.03.2024

Nestal som sa prezidentom Na svojej ceste životom som niekoľkokrát uvažoval o možnosti uchádzať sa o niektorú významnú verejnú funkciu, ktorej prostredníctvom je možné ovplyvňovať osudy ľudí a existenciu bytia. Bolo obdobie, v ktorom som uvažoval aj o možnosti stať sa kandidátom na funkciu hlavy štátu. Prvýkrát, ešte počas vysokoškolského štúdia, to bol [...]

trieda, vyučovanie, učiteľ, stredná škola, užitočná,

Čaputová: Učitelia napĺňajú svoje poslanie napriek ich podmienkam

28.03.2024 15:11

Prezidentka sa pedagógom prihovorila pri príležitosti Dňa učiteľov.

machaj

SNS vyzýva riaditeľa RTVS Machaja, aby sa vyjadril k svojmu majetkovému priznaniu

28.03.2024 15:05

Národniari zároveň oznámili, že sa v tejto súvislosti obrátia na príslušný výbor Národnej rady SR.

žena, nemocnica, lôžko, pacient, tehotná, tehotenstvo, gravidita, pankreas, cukrovka

Fatálne zlyhanie v pražskej nemocnici. Žene urobili potrat pri kontrole, splietli si pacientky

28.03.2024 14:52

V pražskej Fakultnej nemocnici na Bulovke došlo k obrovskému omylu.

Mahmúd Abbás

Palestínska samospráva má novú vládu

28.03.2024 14:51

Jej predsedom bude dlhoročný poradca prezidenta Muhammad Mustafá.

jahn

...o rodine, zdvorilosti, spoločenskej etikete, osobnom rozvoji a reflexnej komunikácii.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 45
Celková čítanosť: 68224x
Priemerná čítanosť článkov: 1516x

Autor blogu

Kategórie